29. 8. 2011

Samba a Zouk Kongres 11.8. - 14.8.2011

Photo by Dance Planet
Těžko psát reportáž o akci, které jsem neměla možnost se zúčastnit úplně celé. Osobně jsem navštívila pouze tři ze čtyř párty a nebyla jsem na jediném workshopu. Nicméně i tak jsem měla možnost ochutnat atmosféru, která vládla celým kongresem a nutno říci, že bylo oč stát.

Pojďme se podívat, jak to celé probíhalo. A že jste tam byli a všechno viděli? Nevadí. Jsou i takoví, kteří nebyli a třeba se rádi něco dozví.

Celá akce se konala v pražském salsa klubu Palanca.

Kongres začal čtvrteční velkou párty, kde byli představeni lektoři. A že jich nebylo zrovna málo.
Jak už název kongresu napovídá, přijeli z různých koutů světa lektoři nejen zouku, ale i samba gafieiry.

A tady je máme hezky pohromadě, včetně ukázek videí, co se mi podařilo najít na internetu.

Photo by Monika Beranová
Lektoři:
Emilson Bernardes a Lucia Kubasová - Brazílie, Slovensko
David Bosco a Sarah Pallares - Brazílie, Rusko
Luciano Zouk - Brazílie
Carlos a Sofie da Silva - Brazílie, Česko
Dario Dias - Brazílie
Walter Negrao - Brazílie

Párty byla plná energie, alkohol tekl proudem, ani ne tak do tanečníků obecně, jako do lektorů. Druhý den všechny čekali workshopy, celkem jsem obdivovala jejich výdrž a energii. Byla obdivuhodná. Lektoři se věnovali příchozím tanečníkům, tančilo se, bavilo se, příjemná atmosféra. Bylo to fajn. Párty skončila kolem čtvrté hodiny ranní, kdy se pak pokračovalo after párty v jednom z pražských klubů. I tam se maličko tančil zouk. After párty skončila v šest ráno.

Na páteční párty jsem bohužel nebyla. Snažila jsem se dospat z té čtvrteční párty.

Photo by Remy Dancedevill
Sobotní párty byla velmi zvláštní. Lektoři poměrně hodně nasávali alkohol. Bavili se víceméně mezi sebou. S ostatními moc netančili. Dost se "izolovali". Já je celkem chápu. Jezdí měsíce po různých kongresech po celém světě. Všude je to furt to samé. Asi se chtějí pobavit i jen mezi sebou. Ale ... snad mi rozumíte, co se tím snažím říct. Nicméně nemůžu říct, že bych si nezatančila.



Za to nedělní párty byla skvělá. Lektoři opět tančili se všemi. Alkohol tekl proudem, ale v rozumných dávkách. Dokonce i Mafie Zouker byl tentokrát schopen stát rovně na svých nohou. Pořádaly se soutěže. O těch soutěžích nevím co si myslet. Za některé mi bylo velmi trapně, někdy jsem se smála tak, až jsem se za břicho popadala. Některé nápady byly obdivuhodné. Jiné vhodné k zamyšlení. Ale není na mně, abych to hodnotila. Myslím, že se všichni celkem dobře bavili, asi tak bych to shrnula. Když jsem ve tři ráno odcházela, celkem mě mrzelo, že jsem si na pondělí nevzala v práci volno. Nálada všech zúčastněných a atmosféra byla přímo skvělá.

A pokud bych měla shrnout celý kongres? Vyjádřeno jedním slovem - SUPER. Jen víc takovýchto akcí. A některým lektorům bych zakázala alkohol. Tyto kongresy nejsou zrovna levnou záležitostí, ani co se vstupu na párty týče. A tak bych čekala jistou úroveň účinkujících.

Žádné komentáře:

Okomentovat